BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

CERCUL: TEATRU

OBIECTIVE de realizat în cadrul cercului de

Teatru

ORAR 2011-2012

 

 

 

LUNI

MARTI

MIERCURI

JOI

VINERI

SAMBATA

17

Cultură şi civilizaţie românească, Mihai Constantin Telefon 0238432136

 

 

 

 

 

8-10

 

 

8-11

 

 

10-12

 

 

scoli din judet

 

 

 

 

In anul şcolar 2010 -201l activitatile organizate vor contribui la specializarea, culturalizarea, formarea si dezvoltarea personalităţii elevului.

Aceste finalităţi se vor realiza la nivelul grupelor de elevi, sub îndrumarea conducătorului de cerc, ca mentor si ca organizator al acesteia

-           formarea    personalităţii    prin    însuşirea   valorilor   culturii    naţionale   si universale;

-           cultivarea sensibilităţii fata de problematica umana si de valorile morale si civice;

-           formarea capacităţii intelectuale. A disponibilităţilor afective si a abilitaţilor practice prin asimilarea de cunoştinţe umaniste, ştiinţifice, tehnice si estetice;

-           familiarizarea elevilor cu regulile de circulaţie, cat mai ales formarea si consolidarea deprinderilor de comportare civilizata pe drumurile publice in vederea prevenirii accidentelor de circulaţie;

-           activităţile de educaţie rutiera vor urmări dezvoltarea la elevi a unor trasaturi    de    caracter    printre    care:    respectul    reciproc,    spiritul    de întrajutorare, de ordine si disciplina, dorinţa de autoperfectionare etc. Realizarea celor menţionate se va face printr-o planificare corecta a tematicii cercului, stabilindu-se forme si modalităţi de rezolvare.

Prin masurile stabilite se va urmări:

-           înscrierea copiilor la cerc, cu respectarea criteriului de competenta, talent si aptitudini

-           urmărirea frecventei pe tot parcursul anului şcolar, prin tinerea la zi a catalogului;

-           asigurarea condiţiilor materiale pentru   buna desfăşurare a activităţilor propuse;

-           realizarea parteneriatului local prin educaţie;

-           integrarea cercului în comunitatea educativa locală;

-           aplicarea in practica a noului sistem de evaluare si a tuturor uiumurilor menite sa sigure calitatea procesului instructiv - educativ;

-           aprofundarea si extinderea cunoştinţelor obţinute in procesul de predare — învăţare,   potrivit vocaţiei   fiecărui   copil,   prin   activităţi   complementare activităţii şcolare.

GRUPELE DE TEATRU

In anul şcolar. 2010 - 2011 activitatea de teatru va contribui la descoperirea si stimularea talentelor si aptitudinilor elevilor, cultivandu-le interesul si pasiunea pentru teatru, pentru anumite activităţi cu caracter aplicativ, initiindu-i in sarcini de munca si responsabilităţi, dezvoltandu-le imaginaţia creatoare si sensibilitatea, iniţiativa si independenta in acţiune.

Conţinutul activităţii va fi in mare măsura determinat de preferinţele si opţiunile elevilor, iar formele abordate vor fi de o mare diversitate.

Elevii vor lucra la exerciţii de accentuare a cuvintelor, de debit, de frazare, toate acestea conducând la potenţarea expresiva a textului. Vor invata ce semnificaţie poate avea o replica, ce este o scena, ce rol au indicaţiile scenice ale autorului etc.

Vom realiza genuri diferite de spectacol: recitaluri de poezie, montaje de versuri, scenete, spectacole de teatru etc. Modalitatea de lucru fiind instruirea prin repetiţii.

In contextul activităţii vom integra si familiarizarea cu problemele specifice artei spectacolului teatral: regie, joc actoricesc, scenografie, lumini, sonorizai".

 

Se vor pune in scena piesele: „Bucuriile si necazurile notei 3", „Onoarea clasei", „Vizita", „Piciul", „Domnul Goe", precum si recitalurile de poezie si montaje de versuri: „Sufletul anotimpurilor", „Balada pentru un pamant numit România", „Pace pentru planeta pamant", „Vitejii neamului","Eroi au fost, eroi sunt inca", „Zâmbet de copil", „Graiul literelor" etc.

De asemenea, se vor realiza recitaluri pentru sărbătorirea unor evenimente istorice importante din viata poporului roman ( 24 ianuarie, 8 martie, 9 mai, 1 iunie. 1 decembrie).

Cu ocazia sărbătorilor de iarna vom organiza grupuri de colindători si urători cu care vom susţine spectacole tradiţionale.

Se va participa la festivaluri si concursuri judeţene, interjudetene si naţionale.

Pentru elevi, teatrul va deveni „ O fereastra deschisa spre viitor"

Conducător cerc, Prof. Constantin Mihai

 

ORAR

 

Orele se vor desfăşura în corpul de clădire B, sâmbăta, de la 8-10 şi 10-12

Miercuri, între 8-11 activitatea va avea loc în şcolile din judeţ.

Se pot înscrie cel mult 20 de copii, cel puţin de vârstă preşcolară, la fiecare din cele 2 grupe.

 

 


Prof. Mihai Constantin

 

Studii: Facultatea de Limba şi Literatura Română

Studii speciale:

-          Etnografie- folclor

-          TEATRU- jurnalism

-          Informare rutieră

-          Regie teatru- spectacole

Funcţii: Director Palatul Copiilor peste 20 de ani

Premii şi medalii la diverse concursuri

 

 

 

Cercul de TEATRU

PROIECT DE PROGRAMA PENTRU CERCUL DE TEATRU

 

DENUMIREA CERCULUI TEATRU

ELEVI PARTICIPANŢI      CLASELE IV-XI

NR. DE ORE PE SĂPTĂMÂNA    4 ore = 2 grupe

ARGUMENT:

Cercul de teatru contribuie la descoperirea şi stimularea talentelor şi aptitudinilor elevilor, cultivă interesul şi pasiunea pentru teatru, pentru anumite activităţi cu caracter aplicativ, educă elevii pentru utilizarea eficientă a timpului liber, îi iniţiază în sarcini de muncă şi responsabilităţi, dezvoltă imaginaţia creatoare şi sensibilitatea, iniţiativa şi independenţa în acţiune, satisfăcând nevoia de activitate şi tendinţa de autoafirmare, stabilind relaţii mai apropiate între conducătorul de cerc şi elev. Conţinutul activităţii în cerc este, în mare măsură determinat de prefenntele şi opţiunile elevilor iar formele abordate, de activitatea în cerc sunt de o mare varietate.

In contextul formelor moderne de educaţie, cercul dramatic îşi aduce o mare contribuţie la stimularea iniţiativei şi independenţei în acţiune, contribuind la descoperirea elementelor talentate în arta interpretării scenice, formarea unei priceperi elementare de punere în scenă a unui spectacol. Elevii lucrează la exerciţii de accentuare a cuvintelor, de debit, de frazare, de mişcare scenică, lectura pe roluri, toate acestea conducând la potenţarea expresivă a textului. Vor învăţa ce semnificaţie poate avea o replică, ce este o scenă, un travesti, ce rol au indicaţiile scenice ale autorului, etc. Se realizează genuri diferite de spectacol : recitaluri de poezie, montaje de versuri, spectacole de teatru, modalitatea de lucru fiind instruirea pnn repetiţii.

Totodată, în conţinutul activităţii se integrează şi familiarizarea cu problemele specifice artei spectacolului teatral: regie, joc actoricesc, scenografie, lumină, sonorizare, etc.

Se vor pune în scenă piesele: "Şase băieţi şi o fată", "Piciul", "Onoarea clasei", "Să nu uităm", "Comoara", "Domnul Goe", "Vizita", etc, precum ş; recitalurile de poezie: "Sufletul anotimpurilor", "Baladă pentru un pământ numit România", "Pace, pentru planeta Pământ", "Graiul literelor", etc.

De asemenea se vor realiza recitaluri pentru sărbătorirea unor evenimente istorice (24 ianuarie. S martie, 9 mai, 1 decembrie).

Se va participa anual la circa 1 5-20 spectacole.

1

 

Activităţi in afara clasei 'CERCURILE DRAMATICE"

 

Cercurile dramatice contribuie la descoperirea copiilor talentaţi in arta interpretării scenice, la dezvoltarea imaginaţiei creatoare si a sensibilităţii artistice, la stimularea iniţiativei si independentei in acţiune, la formarea unei priceperi elementare de punere in scena a unui spectacol, la lărgirea orizontului cultural-literar. Este cunoscut faptul ca, in ceea ce priveşte dramaturgia, eievii sunt lipsiţi nu numai de o informare adecvata privind arta textului dramatic, ci si de instrumentele de investigare a acestuia, de punerea lui in scena.

Cu toate ca in ultima vreme se constata o diversificare a genului ca spectacol, programele şcolare nu s-au apropiat prea mult de acest gen de literatura si spectacol. La scoaia copiilor li se cere doar "sa citească pe roluri" anumite fragmente din textele epice in care predomina dialogul, ca mod de expunere, dar mai puţin ii se arata, cum sa facă acest lucru. Nu li se explica semnificaţia unei replici, ce este o scena, un travestit, ce rol au indicaţiile scenice ale autorului etc.

Cercul dramatic de la Palatul Copiilor pregăteşte genun diferite de spectacol: recitaluri de poezie, dramatizări, spectacole de teatru, montaje de versuri, procese literare etc.Instruirea realizandu-se pnn repetiţii.Totodată micii artişti amatori, sunt familiarizaţi cu problemele specifice artei spectacolului teatral: regie, joc actoricesc, scenografie, lumina, sonorizare, costume etc. Ca modalităţi de lucru sunt folosite expunerea, filmul documentarjectura dramatizata a unor fragmente, folosirea de materiale auxiliare cum ar fi: portreie, fotografii, stampe etc. Conţinutul activităţilor a fost diferenţiat in funcţie de particularităţile de vârsta ale copiilor, de nivelul pregătirii literare, de preferinţele lor. S-au pus in scena schite de LL.Caragiale ("Vizita", "Domnul Goe"); piesele de teatru "Onoarea clasei" si "Bucuriile si necazurile notes 3";reciîa3uri de poezie- "Balada pentru acesî pământ numit România', "Sufletul anotimpurilor", "Poem pentru pacea acestui, pamam". "Glasul literelor" precum si baladele "Mioriţa" si "Gheorghelas".

Elevul - actor nu va ajunge sa interpreteze un text la nivel satisfăcător fără o iniţiere prealabila in problemele specifice ale textului dramatic si ale spectacolului de teatru. Menţionam ca ia cercul dramatic de la Palatul Copiilor nu se organizează numai interpretare, ci si creearea de texte dramatice si studierea istoriei teatrului. Elevul este pus in situaţia de a participa la elaborarea textului si la reprezentarea scenica a acestuia, el fiind m acelaşi timp autor si interpret. Vazandu-se capabil sa dea idei care sunt si pline de fantezie si folositoare, copilul a căpătat încredere in el insusi, devenind conştient de forţa lui creatoare.

Imaginaţie creatoare si sensibilitate in arta interpretam au dovedit elevii: Karina Bechir, Mirela T arau, Adelina Dugheana, Alexandra Zamescu7 Madalina Dinu. Cristina lonita, Adriana Mei roşu, luliana Nastase.

Aşteptam copiii cu toata dragostea. Câştigul va fi de partea lor. Teatrul este o fereastra deschisa pentru ei.

 

 

Prof CONSTANTIN MIHA1 Conducător Cerc Teatru

Palatul Copiilor Buzău