![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
CERCUL: TEATRU
OBIECTIVE de realizat în cadrul cercului de
Teatru
ORAR 2011-2012
|
|
LUNI |
MARTI |
MIERCURI |
JOI |
VINERI |
SAMBATA |
17 |
Cultură şi civilizaţie românească, Mihai Constantin Telefon 0238432136 |
|
|
|
|
|
8-10 |
|
|
8-11 |
|
|
10-12 |
||
|
|
scoli din
judet |
|
|
|
In anul şcolar 2010 -201l
activitatile organizate vor contribui la specializarea, culturalizarea,
formarea si dezvoltarea personalităţii elevului.
Aceste finalităţi se vor
realiza la nivelul grupelor de elevi, sub îndrumarea conducătorului de cerc, ca
mentor si ca organizator al acesteia
- formarea
personalităţii prin însuşirea
valorilor culturii naţionale
si universale;
- cultivarea sensibilităţii fata de problematica umana si de
valorile morale si civice;
- formarea capacităţii intelectuale. A disponibilităţilor
afective si a abilitaţilor practice prin asimilarea de cunoştinţe umaniste,
ştiinţifice, tehnice si estetice;
- familiarizarea elevilor cu regulile de circulaţie, cat mai
ales formarea si consolidarea deprinderilor de comportare civilizata pe
drumurile publice in vederea prevenirii accidentelor de circulaţie;
- activităţile de educaţie rutiera vor urmări dezvoltarea la
elevi a unor trasaturi de caracter
printre care: respectul
reciproc, spiritul de întrajutorare, de ordine si disciplina,
dorinţa de autoperfectionare etc. Realizarea celor menţionate se va face
printr-o planificare corecta a tematicii cercului, stabilindu-se forme si
modalităţi de rezolvare.
Prin masurile stabilite se va
urmări:
- înscrierea copiilor la cerc, cu respectarea criteriului de
competenta, talent si aptitudini
- urmărirea frecventei pe tot parcursul anului şcolar, prin
tinerea la zi a catalogului;
- asigurarea condiţiilor materiale pentru buna desfăşurare a activităţilor propuse;
- realizarea parteneriatului local prin educaţie;
- integrarea cercului în comunitatea educativa locală;
- aplicarea in practica a noului sistem de evaluare si a
tuturor uiumurilor menite sa sigure calitatea procesului instructiv - educativ;
- aprofundarea si extinderea cunoştinţelor obţinute in
procesul de predare — învăţare,
potrivit vocaţiei fiecărui copil,
prin activităţi complementare activităţii şcolare.
GRUPELE DE TEATRU
In anul şcolar. 2010 - 2011
activitatea de teatru va contribui la descoperirea si stimularea talentelor si
aptitudinilor elevilor, cultivandu-le interesul si pasiunea pentru teatru,
pentru anumite activităţi cu caracter aplicativ, initiindu-i in sarcini de
munca si responsabilităţi, dezvoltandu-le imaginaţia creatoare si
sensibilitatea, iniţiativa si independenta in acţiune.
Conţinutul activităţii va fi
in mare măsura determinat de preferinţele si opţiunile elevilor, iar formele
abordate vor fi de o mare diversitate.
Elevii vor lucra la exerciţii
de accentuare a cuvintelor, de debit, de frazare, toate acestea conducând la
potenţarea expresiva a textului. Vor invata ce semnificaţie poate avea o
replica, ce este o scena, ce rol au indicaţiile scenice ale autorului etc.
Vom realiza genuri diferite
de spectacol: recitaluri de poezie, montaje de versuri, scenete, spectacole de
teatru etc. Modalitatea de lucru fiind instruirea prin repetiţii.
In contextul activităţii vom
integra si familiarizarea cu problemele specifice artei spectacolului teatral:
regie, joc actoricesc, scenografie, lumini, sonorizai".
Se vor pune in scena piesele:
„Bucuriile si necazurile notei 3", „Onoarea clasei", „Vizita",
„Piciul", „Domnul Goe", precum si recitalurile de poezie si montaje
de versuri: „Sufletul anotimpurilor", „Balada pentru un pamant numit
România", „Pace pentru planeta pamant", „Vitejii
neamului","Eroi au fost, eroi sunt inca", „Zâmbet de
copil", „Graiul literelor" etc.
De asemenea, se vor realiza
recitaluri pentru sărbătorirea unor evenimente istorice importante din viata
poporului roman ( 24 ianuarie, 8 martie, 9 mai, 1 iunie. 1 decembrie).
Cu ocazia sărbătorilor de
iarna vom organiza grupuri de colindători si urători cu care vom susţine
spectacole tradiţionale.
Se va participa la
festivaluri si concursuri judeţene, interjudetene si naţionale.
Pentru elevi, teatrul va
deveni „ O fereastra deschisa spre viitor"
Conducător cerc, Prof.
Constantin Mihai
ORAR
Orele se vor desfăşura în corpul
de clădire B, sâmbăta, de la 8-10 şi 10-12
Miercuri, între 8-11
activitatea va avea loc în şcolile din judeţ.
Se pot înscrie cel mult 20 de
copii, cel puţin de vârstă preşcolară, la fiecare din cele 2 grupe.
Prof. Mihai Constantin
Studii: Facultatea de Limba
şi Literatura Română
Studii speciale:
-
Etnografie-
folclor
-
TEATRU- jurnalism
-
Informare rutieră
-
Regie teatru-
spectacole
Funcţii: Director Palatul
Copiilor peste 20 de ani
Premii şi medalii la diverse
concursuri
Cercul de TEATRU
PROIECT DE PROGRAMA PENTRU CERCUL DE TEATRU
DENUMIREA CERCULUI TEATRU
ELEVI PARTICIPANŢI CLASELE IV-XI
NR. DE ORE PE SĂPTĂMÂNA 4 ore = 2 grupe
ARGUMENT:
Cercul de teatru contribuie
la descoperirea şi stimularea talentelor şi aptitudinilor elevilor, cultivă interesul
şi pasiunea pentru teatru, pentru anumite activităţi cu caracter aplicativ,
educă elevii pentru utilizarea eficientă a timpului liber, îi iniţiază în
sarcini de muncă şi responsabilităţi, dezvoltă imaginaţia creatoare şi
sensibilitatea, iniţiativa şi independenţa în acţiune, satisfăcând nevoia de
activitate şi tendinţa de autoafirmare, stabilind relaţii mai apropiate între
conducătorul de cerc şi elev. Conţinutul activităţii în cerc este, în mare
măsură determinat de prefenntele şi opţiunile elevilor iar formele abordate, de
activitatea în cerc sunt de o mare varietate.
In contextul formelor moderne
de educaţie, cercul dramatic îşi aduce o mare contribuţie la stimularea
iniţiativei şi independenţei în acţiune, contribuind la descoperirea elementelor
talentate în arta interpretării scenice, formarea unei priceperi elementare de
punere în scenă a unui spectacol. Elevii lucrează la exerciţii de accentuare a
cuvintelor, de debit, de frazare, de mişcare scenică, lectura pe roluri, toate
acestea conducând la potenţarea expresivă a textului. Vor învăţa ce
semnificaţie poate avea o replică, ce este o scenă, un travesti, ce rol au
indicaţiile scenice ale autorului, etc. Se realizează genuri diferite de
spectacol : recitaluri de poezie, montaje de versuri, spectacole de teatru,
modalitatea de lucru fiind instruirea pnn repetiţii.
Totodată, în conţinutul
activităţii se integrează şi familiarizarea cu problemele specifice artei
spectacolului teatral: regie, joc actoricesc, scenografie, lumină, sonorizare,
etc.
Se vor pune în scenă piesele:
"Şase băieţi şi o fată", "Piciul", "Onoarea
clasei", "Să nu uităm", "Comoara", "Domnul
Goe", "Vizita", etc, precum ş; recitalurile de poezie:
"Sufletul anotimpurilor", "Baladă pentru un pământ numit
România", "Pace, pentru planeta Pământ", "Graiul
literelor", etc.
De asemenea se vor realiza
recitaluri pentru sărbătorirea unor evenimente istorice (24 ianuarie. S martie,
9 mai, 1 decembrie).
Se va participa anual la
circa 1 5-20 spectacole.
1
Activităţi in afara clasei 'CERCURILE DRAMATICE"
Cercurile
dramatice contribuie la descoperirea copiilor talentaţi in arta interpretării
scenice, la dezvoltarea imaginaţiei creatoare si a sensibilităţii artistice, la
stimularea iniţiativei si independentei in acţiune, la formarea unei priceperi
elementare de punere in scena a unui spectacol, la lărgirea orizontului
cultural-literar. Este cunoscut faptul ca, in ceea ce priveşte dramaturgia,
eievii sunt lipsiţi nu numai de o informare adecvata privind arta textului
dramatic, ci si de instrumentele de investigare a acestuia, de punerea lui in
scena.
Cu
toate ca in ultima vreme se constata o diversificare a genului ca spectacol,
programele şcolare nu s-au apropiat prea mult de acest gen de literatura si
spectacol. La scoaia copiilor li se cere doar "sa citească pe roluri"
anumite fragmente din textele epice in care predomina dialogul, ca mod de
expunere, dar mai puţin ii se arata, cum sa facă acest lucru. Nu li se explica
semnificaţia unei replici, ce este o scena, un travestit, ce rol au indicaţiile
scenice ale autorului etc.
Cercul
dramatic de la Palatul Copiilor pregăteşte genun diferite de spectacol:
recitaluri de poezie, dramatizări, spectacole de teatru, montaje de versuri,
procese literare etc.Instruirea realizandu-se pnn repetiţii.Totodată micii
artişti amatori, sunt familiarizaţi cu problemele specifice artei spectacolului
teatral: regie, joc actoricesc, scenografie, lumina, sonorizare, costume etc.
Ca modalităţi de lucru sunt folosite expunerea, filmul documentarjectura
dramatizata a unor fragmente, folosirea de materiale auxiliare cum ar fi:
portreie, fotografii, stampe etc. Conţinutul activităţilor a fost diferenţiat
in funcţie de particularităţile de vârsta ale copiilor, de nivelul pregătirii
literare, de preferinţele lor. S-au pus in scena schite de LL.Caragiale
("Vizita", "Domnul Goe"); piesele de teatru "Onoarea
clasei" si "Bucuriile si necazurile notes 3";reciîa3uri de
poezie- "Balada pentru acesî pământ numit România', "Sufletul anotimpurilor",
"Poem pentru pacea acestui, pamam". "Glasul literelor"
precum si baladele "Mioriţa" si "Gheorghelas".
Elevul
- actor nu va ajunge sa interpreteze un text la nivel satisfăcător fără o
iniţiere prealabila in problemele specifice ale textului dramatic si ale
spectacolului de teatru. Menţionam ca ia cercul dramatic de la Palatul Copiilor
nu se organizează numai interpretare, ci si creearea de texte dramatice si
studierea istoriei teatrului. Elevul este pus in situaţia de a participa la
elaborarea textului si la reprezentarea scenica a acestuia, el fiind m acelaşi
timp autor si interpret. Vazandu-se capabil sa dea idei care sunt si pline de
fantezie si folositoare, copilul a căpătat încredere in el insusi, devenind
conştient de forţa lui creatoare.
Imaginaţie
creatoare si sensibilitate in arta interpretam au dovedit elevii: Karina
Bechir, Mirela T arau, Adelina Dugheana, Alexandra Zamescu7 Madalina Dinu.
Cristina lonita, Adriana Mei roşu, luliana Nastase.
Aşteptam
copiii cu toata dragostea. Câştigul va fi de partea lor. Teatrul este o
fereastra deschisa pentru ei.
Prof CONSTANTIN MIHA1 Conducător Cerc Teatru
Palatul Copiilor Buzău