![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Arbitrii au început
numărătoarea inversă.
Am pregătit racheta cum
trebuie?
Am legat bine paraşutele?
Am pus pulbere în toate
motoarele?
Se vor aprinde toate
treptele?
Se vor deschide toate
paraşutele?
Am câştigat Campionatul Naţional,
dar aici sunt EUROPENELE!
La stand stau bine, cu un
zbor bun urc pe podium.
Sper să nu-l supăr pe
domn’profesor cu un start zero.
Doamne’ajută !
START !
CERC
AEROMODELE
OBIECTIVE CADRU
1.
dezvoltarea imaginatiei si a fanteziei , utilizand matiriale ,
unelte si tehnici variate
2.
dezvoltarea capacitatii de analiza si gasirea solutiilor optime pentru rezolvarea problemelor
3.
dezvoltarea capacitatii de comunicare folosind limbajul specific
cercului
4. dezvoltarea respectului fata
de munca
CERC
AEROMODELE
OBIECTIVE DE
REFERINTA
La sfarsitul ciclului de trei ani de
pregatire ca incepator,elevul trebuie sa fie capabil :
1. sa foloseasca corespunzator
materialele,sculele si instrumentele de lucru
2. sa-si insuseasca deprinderi
de lucru cu uneltele specifice atelierului, instrumentele de desen si de
masurat
3. sa se familiarizeze cu desenul
ethnic si sa stie sa execute o sectiune
dintr-un aeromodel dupa o schita in trei vederi
4. sa aleaga materialele optime in functie de
clasa in care se incadreaza aeromodelul
5.
sa cunoasca regulamentul de concurs
6.
sa-si asume rolurile si responsabilitatile ce-I revin in cadrul
cercului
7.
sa participe activ si creativ la realizarea si mentinerea unui spatiu
care sa reflecte personalitatea cercului
8.
sa demonstreze atitudini pozitive fata de sine si fata de colegi
9.
sa-si dezvolte nevoia de succes ,motivatia invatarii continue
10.
sa dovedeasca in comportament responsabilitate fata de sine , fata de
alti , fata de societate
11.
sa dovedeasca respect fata de munca
ORAR 2011-2012
|
|
LUNI |
MARTI |
MIERCURI |
JOI |
VINERI |
SAMBATA |
11 |
Aeromodele , Nica_Ovidiu Telefon 0722/742965 |
|
|
|
|
|
8-10 |
|
13,30-15,30 |
13,30-15,30 |
14-16 |
13,30-15,30 |
10-12 |
||
|
15,30-17,30 |
15,30-17,30 |
16-18 |
15,30-17,30 |
12-14 |
||
|
|
|
|
17,30-19,30 |
|
NICA OVIDIU – 25. 05. 1955 absolvent Scoala nationala de antrenori, ANTRENOR EMERIT nica_ovidiu@yahoo.com , nicaovidiuaero@gmail.com
NR. MAX COPII 180
VARSTA MINIMA 4 ani
CERC
AEROMODELE
ARGUMENT
Zborul a fost,este si va fi un vis
ce inflacareaza imaginatia oamenilor .
Elevii au posibilitatea de a se
familiariza cu zborul,construind ei insusi aparate de zbor.
In procesul tehnologice elevii aplica
in practica cunostintele teoretice dobandite la scoala (
matematica,fizica,chimie,desen,educatie fizica,etc. ).
In procesul instructive-educativ
elevul isi dezvolta capacitatea de instruire si autoinstruire peremanenta.
Elevii se familiarizeaza cu o
larga gama de scule si unelte, si isi formeaza
abilitati de operare cu acestea.
Sunt acumulate cunostinte teoretice din domeniul
materialelor, rezistentei materialelor,istoria aviatiei,aerodinamica si
pilotaj.
Elevii isi asuma
responsabilitati,isi dezvolta nevoia de succes;care este motivatia invatarii
continue,isi dezvolta spiritul de echipa si dobandesc respect fata de
munca.
CERC
AEROMODELE
CONTINUTURI
CONSTRUCTII:
1. *aeromodele din hartie
2. *aeromodele din carton si baghete
3. *aeromodele din carton baghete si placaj
4. **aeromodele planoare tip F1 , F2 si A1
5. ***aeromodele propulsoare tip B1
6. ** aeromodele captive cu motor ( viteza si acrobatie )
7. ***semimachete captive cu motor termic
8. **** machete captive cu
motor termic
9. **** rachetomodele
10.
**zmeie
TEORIE
1. materiale
2. rezistenta materialelor
3. istoria aviatiei
4. aerodinamica
5. tehnica pilotajului
BIBLIOGRAFIE :
Tiberiu
Constantinescu: Aeromodelism pionieresc
Nicolae
Balotescu: Istoria aviatiei romane
Alexandru Ionescu: Vademecum pentru
modelisti
Bartha Bela: Planorism si deltaplanism
N.S.Arjanicov: Aerodinamica ed. tehnica
* pentru
incepatori an I
** pentru
avansati anII
*** pentru avansati
an III
**** pentru avansati an
IV
CERC
AEROMODELE
OBIECTIVE CADRU
1.
dezvoltarea imaginatiei si a fanteziei , utilizand matiriale ,
unelte si tehnici variate
2.
dezvoltarea capacitatii de analiza si gasirea solutiilor optime pentru rezolvarea problemelor
3.
dezvoltarea capacitatii de comunicare folosind limbajul specific cercului
4. dezvoltarea respectului fata
de munca
CERC
AEROMODELE
OBIECTIVE DE
REFERINTA
La
sfarsitul ciclului de trei ani de pregatire ca incepator,elevul trebuie sa fie
capabil :
1. sa foloseasca corespunzator
materialele,sculele si instrumentele de
lucru
2. sa-si insuseasca deprinderi
de lucru cu uneltele specifice atelierului, instrumentele de desen si de
masurat
3. sa se familiarizeze cu
desenul ethnic si sa stie sa execute o sectiune
dintr-un aeromodel dupa o schita in trei vederi
4. sa aleaga materialele optime
in functie de clasa in care se incadreaza aeromodelul sa cunoasca regulamentul
de concurs
5. sa-si asume rolurile si
responsabilitatile ce-I revin in cadrul cercului
6. sa participe activ si
creativ la realizarea si mentinerea unui spatiu care sa reflecte personalitatea
cercului
7. sa demonstreze atitudini
pozitive fata de sine si fata de colegi
8. sa-si dezvolte nevoia de
succes ,motivatia invatarii continue
9. sa dovedeasca in
comportament responsabilitate fata de sine , fata de alti , fata de societate
10.
sa dovedeasca respect fata de munca
CERC
AEROMODELE
1. ACTIVITATEA METODICA
-studiu individual pe teme de pedagogie moderna si
curriculum
-participarea la comisia metodica
-participarea la consiliile profesorale cu tema
-participarea la cercurile pedagogice organizate de
C.C.D.
2. COLABORARI CU:
-consiliul de administratie al PC
-inspectoratul scolar
-conducatori de cercuri
-comisia
metodica
-parintii (comitetul de parinti)
-directia judeteana pentru sport
-consiliul municipal
-CSM
-sponsori
3. Activitati de masa
-participare efectiva la activitatile de masa ale
Palatului
-organizarea de demonstratii
-organizarea de concursuri de masa
-vizitarea de obiective tematice
-intalniri cu specialisti in domeniu
CERC
AEROMODELE si RACHETOMODELE
PLANIFICARE ANUALA
An I
de pregatire
1.NTSM-PSI 2 ore
2.Familiarizarea cu sculele 2
ore
3.Invatarea lucrului cu
traforajul 4 ore
4.Notiuni teoretice (istoria
aviatiei , materiale , aerodinamica , regulamente) 40 ore
5.Aeromodele din carton ,
baghete si placaj 20 ore
6.Aeromodelul planor
Zefir 28 ore
7.Activitati de evaluare
8 ore
total 68 ore
An II
de pregatire
1.NTSM PSI 2
ore
2.Perfectionarea manuiri
uneltelor 4 ore
3.Notiuni teoretice(istoria
aviatiei , aerodinamica , desen ethnic , materiale , regulamente) 18 ore
4.Constructia aeromodelelor
planoare F2 si A1 precum si a aeromodelelor captive de antrenament
146 ore
5.Evaluare 8 ore
total 178 ore
An
III de pregatire
1.NTSM PSI 2 ore
2.Notiuni teoretice (desen ethnic
, aerodinamica , materiale) 24
ore
3.Constructia aeormodelelor:
captiv viteza , captiv acrobatie , semimachete , machete , propulsor B1,
rachetomodele 254 ore
4.Evaluare 8 ore
Antrenor
emerit NICA OVIDIU
OBIECTIVE DE
REFERINTA
|
EXEMPLE DE ACTIVITATI
DE INVATARE
|
LA SFARSITUL ANULUI SCOLAR ELEVII VOR FI CAPABILI: |
PE PARCURSUL ANULUI SCOLAR SE VOR REALIZA
URMATOARELE ACTIVITATI |
sa
foloseasca corespunzator
materialele,sculele si instrumentele de lucru |
-identificarea
si folosirea sculelor adecvate fiecarei operatii -identificarea
materialului corespunzator piesei de lucru -reglarea
corespunzatoare a sculelor in functie de operatiile de realizat |
sa-si
insuseasca deprinderi de lucru cu uneltele specifice,instrumente de desen si
de masurat |
-folosirea
uneltelor la prelucrarea de materiale diverse , cu forme diverse -folosirea
instrumentelor de desen pentru a trasa linii drepte si curbe la diverse
unghiuri -marirea
planurilor la scara prin masurare si trasare |
sa
aleaga materialele optime infunctie de clasa la care se incadreaza
aeromodelul |
-cunoasterea
densitatilor specifice pentru materialele folosite si identificarea
materialelor potrivite -cunoasterea
rezistentei diferitelor tipuri de materiaale -compararea
tipurilor de materiale prin prisma raportului densitate-rezistenta |
sa
cunoasca regulamentul de concurs |
-masurarea
suprafetelor si cantarirea modelului,compararea cu specificatiile
regulamentului -cunoasterea
tehnicii de arbitraj |
sa-si
dezvolte nevoia de success,motivatia invatarii continue |
-consultarea unor
surse variate deinformare(reviste,carti,Internet) -consultarea
materialelor informative ale F.R.Md. -analizarea evolutiei
ideilor stiintifice si contributia unor personalitati la dezvoltarea
cunoasterii in domeniul aeronautic -aplicarea
in practica a cunostintelor teoretice accumulate la scoala |
CERC AEROMODELE
ORGANIZARE CONCURSURI:
- CONCURSURI OCAZIONALE locale sau pe cerc ( 1 decembrie, 24 ianuarie, 1 iunie, etc.)
- CONCURSUL “MAINI DIBACE” – local – martie – aprilie 2011
- CONCURSUL JUDETEAN DE MODELISM – mai 2011
- CAMPIONATUL NATIONAL DE RACHETOMODELE iulie 2011
- CAMPIONATUL EUROPEAN DE RACHETOMODELE august 2011
PARTICIPARE
CONCURSURI :
- CONCURSURI LOCALE SI JUDETENE
-
CONCURSURI INTERJUDETENE (Tecuci,
- CONCURSUR NATIONALE ( Pucioasa, Turnu Severin, Brad, Cristuru Secuiesc)
- CAMPIONATE NATIONALE (CN rachetomodele, CN machete de avioane)
- CAMPIONATUL EUROPEAN DE RACHETOMODELE
-
Vor fi organizate demonstratii si expozitii cu prilejul unor evenimente deosebite